Hjem Fakta og information Traditioner

Traditioner

Vi har i udskolingen diverse traditioner. Nedenfor nævnes et par enkelte af disse.

Elevrådet arrangerer en årlig temadag, hvor elever i samarbejde med enkelte lærere arrangerer, organiserer og gennemfører en undervisningsdag med et særligt tema. I foråret 2017 var temaet eksempelvis Kina og Japan.

Udskolingen deltager altid i skolefodboldturneringen, hvor vi især på pigesiden har tradition for at komme langt i turneringen. De seneste år er vi også begyndt at deltage i skolehåndboldturneringen. Hvert år deltager samtlige udskolingsklasser desuden i en volleyball-turnering arrangeret af Dansk Skoleidræt.

Den sidste skoledag for 9. årg. bliver altid fejret med ankomst på rød løber, vandkamp mellem eleverne, karameluddeling og en fodboldkamp mellem elever og lærere.

I forbindelse med den årlige juleklippedag udfordrer eleverne lærerne til en håndboldkamp, en kamp der altid trækker masser af tilskuere til, der sørger for en god stemning.